Friday, June 25, 2010

BOLA DAN PERJUANGAN

Satu dunia hari ini cerita bola...tidak ketinggalan suami dan anak-anak saya..Sesampai dari Jerteh sudah ada sebiji bola Jabulani...fanatik sungguh!!..kalau tanya anak saya semua pemain setiap pasukan dia hafal...apa saja pasal pemain yang diminati dia tahu...Kalau ada exam pasal bola ... semua dapat A. Bila ditanya macammana pemain2 tersebut sangat handal bermain. Jawapannya mudah sahaja..latihan bersungguh2 dengan penuh disiplin dan konsisten!!!

Bila fanatik pasal bola kita ambil tahu semua hal bola A TO Z..Bizpun mesti macam tu...

Bola punya pasal tidur lambatpun tak apa..meniagapun mesti begitu

Bola punya pasal pagi2 dah baca paper pasal bola...meniagapun sepatutnya pagi2 sudah baca buku atau cari mood untuk tingkatkan motivasi diri

Bola punya pasal kalau tak dapat tengok...gelisah/terkilan..meniagapun sepatutnya macam tu..tak jumpa orang ikut perancangan..mesti resah gelisah

Bola punya pasal kita nak pasukan pilihan gol banyak2...meniagapun sepatutnya macam tu...jumpa prospek max dalam satu hari..mesti closed banyak!!

Kalau kita buat BIZ macam pasukan bola sepak berlatih nak target JUARA!!! PASTI HEBAT BIZ ANDA!!!

ASASnya work hard and work SMART together!! Semangat TOGETHER WE ACHIEVE!

Jutawan terkenal contohnya jackie chan, arnold, pengasas microsoft, Dr irfan khairi, pengasas KFC dan banyak lagi...semua mereka menjadi jutawan dengan asasnya kerja keras tanpa jemu...penuh komited dan konsisten..TIADA JALAN SINGKAT UNTUK BERJAYA!!!

Semua pejuang SMART TYCOON..sekarang adalah masa bina kekuatan...lengkapkan kaki wawasan anda..bagi kuat betul2! jangan lagi ada kaki anda macam chipsmore!!! Kita sama2 berhenti beri seribu alasan!! Bertindak mengikut strategi yang diatur!! Bina leg anda sehingga kukoh!! Kalau lemah membina leg..menuntut!!..Kalau sudah menuntut... buat segera!!!

TERUS BERJUANG!!!

No comments:

Post a Comment